Dragon Age: The Veilguard’da Yetenek Kuyruğu ve Yeni Oynanış Detayları
Dragon Age: The Veilguard’da Yeni Özellikler ve Detaylar
Game Informer tarafından gerçekleştirilen bir röportajda, uzun zamandır merakla beklenen Dragon Age: The Veilguard oyununda yetenek kuyruğu sisteminin olacağı duyuruldu. Bu özellik, oyunculara müttefiklerini daha etkili bir şekilde yönetme ve kombolarını dizme imkanı sunacak. Oyun, bu yıl içerisinde PC, PlayStation 5 ve Xbox Series platformları için piyasaya sürülecek.
XBOX Games Showcase 2024 sırasında sinematik bir fragmanla tanıtılan Dragon Age: The Veilguard, yakın zamanda gerçekleştirilen bir oynanış gösterimiyle de dikkatleri üzerine çekti. Oyun hakkında yeni detaylar gün yüzüne çıkmaya devam ediyor. Game Informer’a konuşan oyun yönetmeni Corinne Busche, bazı yoldaşların daha belirgin sinerjilere sahip olacağını ve oyuncunun yalnızca kendi karakterine odaklanmasının bir seçenek haline geleceğini belirtti. Busche, yoldaşların kendine özgü davranışlara sahip olacağını, savaş alanında kendi otonomilerini kullanacaklarını ve kendi hedeflerini seçeceklerini ifade etti. Senaryo ilerledikçe, yoldaşlar yeteneklerini daha yetkin bir şekilde kullanmayı öğrenecekler.
Yetenek Kuyruğu ve Silah Setleri
Dragon Age: The Veilguard‘da, müttefiklerimizi yönetirken yeteneklerimizi ve kombolarımızı kuyruğa dizebileceğiz. Yetenek çemberini bıraktığımızda, her şey sıraladığımız şekilde işleyecek. Oynanış gösteriminde ana karakterimiz Rook, çift bıçak ve yay arasında geçiş yaparak bu sistemi göstermişti. Ancak bu mekanik, yalnızca Rogue sınıfı ile sınırlı kalmayacak; iki ayrı silah seti oluşturup, çatışma sırasında bunlar arasında geçiş yapabileceğiz.
Yetenek Ağaçları ve İhtisas Seçenekleri
Röportajın ilerleyen kısmında, oyun içinde Survival, Weapons ve Abilities olmak üzere üç farklı yetenek kategorisinin olacağı açıklandı. Bu sayede, karakterimizi hangi alanda geliştirmek istediğimize karar verebileceğiz. Örneğin, Warrior karakterleri, her birinin kendine özgü pasif yetenekleri ve Ultimate’leri olan Champion, Slayer veya Reaper gibi ihtisaslara dönüşebilecek. Her bir boğum da eşsiz avantajlar sunacak.
Oyun yönetmeni Corinne Busche, karakter seviyesinin en yüksek 50 olacağını belirtti. Ancak, bir ihtisas açmak için son seviyeye ulaşmamız gerekmeyecek. Bazı boğumlar, zırhlara karşı %25 artışla hasar verme, zıplama saldırısı gibi yetenekler içerecek. Ayrıca oyunda, altmış saniye süren ve alev duvarı oluşturan Wall of Fire yeteneğini de açabileceğiz. Bu duvara temas eden düşmanlar, her biri 50 alev hasarı alacak.
Yoldaşlarımızın ise beş yeteneği olacak, fakat savaş sırasında bunların yalnızca üç tanesini kullanabilecekler. Ana karakterimiz Rook ile kıyaslandığında, yoldaşlarımızın yetenek ağaçları daha az detaylı olacak. Bu durum, oyunculara daha stratejik bir oyun deneyimi sunacak.