Forspoken Hikayesinin Geliştirme Süreci ve Değişiklikler

0

Forspoken Hikayesinin Arkasındaki Değişiklikler

Gary Whitta ile yapılan bir röportaj sırasında, Forspoken hikayesinin başlangıçta oldukça farklı bir şekilde tasarlandığı ortaya çıktı. Ancak, geliştirme sürecinde Square Enix’in aldığı kararlar sonucunda, karşımıza mevcut haliyle çıkan oyun şekillendi. Bu detaylar, oyun dünyasında dikkat çekici bir merak konusu haline geldi. 2020 yılında PlayStation 5 sunumunda Project Athia adıyla tanıtılan Forspoken, geçtiğimiz ay piyasaya sürüldü ve bu süreçte yılın ilk büyük hayal kırıklığıyla karşılaştık.

Aslında, oynanabilir bir demoyu deneyimleyen oyuncular, oyunun olası sorunlarına dair ilk ipuçlarını aldılar. Geliştirici ekip, teknik sorunların çözüleceği konusunda söz vermiş olsa da, oyunun ilk gününde yaşanan performans problemleri birçok oyuncuyu hayal kırıklığına uğrattı. Ancak, Forspoken’ın yalnızca teknik sorunlarla sınırlı bir sıkıntısı yoktu; hikaye de birçok oyuncu tarafından ilgi çekici bulunmadı. Bu durum, hikayenin yazarı Gary Whitta’nın kimliği ile çelişiyordu. Zira Whitta, Star Wars: Rogue One filminin senaristliğini üstlenmiş ve bu film, serinin diğer yapımlarına göre daha fazla beğenilmişti.

Forspoken Hikayesi Daha Farklı Olacakmış

Son günlerde Video Game Writing 101 programına katılan Gary Whitta, Forspoken hakkında ilginç açıklamalarda bulundu. Whitta, Square Enix’in kendisiyle yaklaşık beş veya altı yıl önce iletişime geçtiğini ve oyun için dünya, mitoloji ve hikaye yaratma sürecinde yardım istediğini belirtti. Bu iletişim sonrasında bazı fikirlerini sunduğunu ve bu fikirlerin şirket tarafından beğenildiğini ifade etti. Böylece, projeye baş yazar olarak dahil oldu. Ancak, açık dünya oyununun çeşitli yönleri üzerine fikirlerini sunduktan sonra, Square Enix’in yeni bir yön belirleme kararı aldığı ortaya çıktı. Athia diyarı, bu yeni yaklaşımın bir sonucu olarak şekillendi.

İlginizi Çekebilir;  Mod Üreticileri Hogwarts Legacy İçin Harekete Geçti

Bir süre sonra, Whitta ve ekipteki başka bir yazar ile tekrar irtibata geçen Square Enix, hikayeyi tamamen yeniden ele alacaklarını ve bu sürecin hemen başlamasını istediklerini iletti. Gary Whitta’nın projeye katkılarının detayları tam olarak paylaşılmamış olsa da, görünüşe göre nihai versiyondaki diyaloglar kendisine ait değil. Ek olarak, Athia fikrinin de başlangıçta kendisinden çıktığını bu süreçte öğrenmiş olduk.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.