GamesCom 2023’te NVIDIA DLSS 3.5 Duyuruldu
GamesCom 2023: NVIDIA DLSS 3.5 Duyurusu
GamesCom 2023 etkinliği, oyuncular için heyecan verici bir açılış gecesi canlı yayını ile 19:30 sularında başlayacak. Bu etkinlikte öne çıkan gelişmelerden biri de NVIDIA DLSS 3.5 teknolojisinin duyurulması oldu. Bu yeni nesil teknoloji, oyunlardaki ışın izleme efektlerinin kalitesini önemli ölçüde artırmayı vaat ediyor.
NVIDIA, GeForce ekran kartlarında performansı artıran DLSS (Derin Öğrenme Destekli Süper Örnekleme) teknolojisini ilk olarak RTX 20 serisi ile tanıtmıştı. Bu teknoloji, görsel kalitenin artırılmasına yönelik iki aşamalı bir işlem sunuyor. İlk olarak, ekranda göze batmayan alanların çözünürlüğü artırılırken, performans açısından daha önemli olan kısımların çözünürlüğü düşürülüyor. Ardından, düşük çözünürlükteki görüntü, daha yüksek çözünürlüklü bir görüntü ile yeniden oluşturuluyor. Bu süreç, oyunlardaki kare hızlarında önemli artışlar sağlıyor.
DLSS 3.5 Teknolojisinin Özellikleri
NVIDIA, DLSS 3.5 teknolojisini sonbaharda oyuncularla buluşturmayı planlıyor. Daha önce Nisan ayında DLSS 2.0 ile tanışan kullanıcılar, GeForce RTX 40 serisi ekran kartları ile birlikte DLSS 3.0’ı da deneyimleme fırsatı bulmuştu. Şimdi ise GamesCom 2023 sırasında NVIDIA, DLSS 3.5’i tanıttı. Bu yeni teknolojinin, oyunlardaki ışın izlemenin görsel kalitesini önemli ölçüde artırması bekleniyor.
DLSS 3.5 ile ilk desteklenecek oyunlar arasında:
- Alan Wake 2
- Cyberpunk 2077: The Phantom Liberty
- Portal RTX
DLSS 3.5, Ray Reconstruction odaklı bir teknoloji olmasına rağmen, performans açısından büyük bir iyileşme sunmayacağı iddia ediliyor. Ancak, kullanıcılar ufak tefek artışlar bekleyebilir. Videocardz sitesi tarafından aktarılan bir habere göre, DLSS 3 ile karşılaştırıldığında, DLSS 3.5 ile gelen Ray Reconstruction beş kat daha fazla veri ile eğitilmiş durumda. Bu, çeşitli ışın izlemeli efektlerin daha iyi tanınmasını, iyi ve kötü geçici ve uzaysal piksellerin ayırt edilmesini sağlıyor. Ayrıca, çözünürlük yükseltme için yüksek frekanslı verilerin muhafaza edilmesi mümkün olabilecek.
Sonuç olarak, ışın izlemeli küresel ışıklandırmada, gölgelerde, yansımalarda ve ortam örtmesinde daha kaliteli görsel sonuçlar elde edilmesi bekleniyor. NVIDIA’nın DLSS 3.5 teknolojisi, oyuncular için heyecan verici bir gelişme olarak öne çıkıyor.