GTA 6’nın Çıkış Platformları ve Mike York’un Açıklamaları
Eski Rockstar animatörü Mike York, GTA 6’nın öncelikle PlayStation 5 için çıkabileceğini belirtiyor. Bu durum, Rockstar Games’in hangi platformda daha fazla satış yapacağına dair stratejik bir karar verme süreci ile alakalı. Detaylar haberimizin devamında.
Uzun bir bekleyişin ardından, bu ayın başlarında yayınlanan fragman ile birlikte GTA 6 büyük bir heyecan yarattı. Oyunla ilgili birçok detayı görme fırsatı bulurken, Rockstar Games de sadece fragman ile rekorları altüst etmeyi başardı. Şu an için PlayStation 5 ve Xbox Series için geliştirilen yeni GTA oyunu, 2025 yılında piyasaya sürülecek ve sonrasında PC versiyonuna geçilecek. İlk fragmanın ve çıkış platformlarının açıklanmasının ardından, şirket tarafından henüz başka bir açıklama yapılmamış durumda.
Bununla birlikte, eski bir Rockstar Games çalışanının yorumları dikkat çekiyor. Mike York, 2012 ile 2017 yılları arasında Grand Theft Auto 5 ve Red Dead Redemption 2 projelerinde yer almış bir isim. Bu tecrübesiyle yaptığı açıklamalar sektörde önemli bir yankı uyandırıyor.
GTA 6’nın Öncelikle PS5 İçin Çıkma İhtimali
Mike York, geçtiğimiz zaman diliminde nihai versiyonun görselliğinin fragmandaki ile benzerlik göstereceğini ifade etmişti. Şimdi ise, GTA 6’nın öncelikle PS5 için çıkabileceğini vurguluyor. Kişisel YouTube kanalında bu konuyu ele alan York, Rockstar Games’in PC versiyonunun birinci öncelik olmadığını ve bu durumun tamamen hangi platformun daha çok satış yapacağına bağlı olduğunu belirtiyor.
- PlayStation, genel olarak en çok satan konsol konumunda bulunuyor.
- Mevcut nesilde Xbox Series’e kıyasla PlayStation 5 önde gidiyor.
York, bu durumu Rockstar Games’in önceliğinin Sony konsoluna yönelik olabileceği şeklinde yorumluyor. Peki, Rockstar Games neden şu an için PC versiyonunu görmezden geliyor? Eski Rockstar Games animatörü, herkesin farklı sistemlere sahip olduğunu, değişik donanımlar, işlemciler ve ekran kartları kullandıklarını ifade ediyor.
York, oyunun performansı ve bellek kullanımı açısından PC yapılandırmalarında bazı hatalara yol açabileceğini belirtiyor. Bu versiyonun çalıştırılmasının daha zor olması nedeniyle daha fazla test gerektirdiğini de ekliyor. Ayrıca, PC platformunun konsollara göre daha gelişmiş olduğunu ve daha fazla ayrıntının eklenmesine olanak tanıdığını vurguluyor. Bilgisayarların, oluşturulan konfigürasyona bağlı olarak oyunu daha iyi çalıştırabileceği ve bu sayede geliştirici ekibin oyunculara daha yoğun bir dünyayı sunabileceği üzerinde duruyor.