NVIDIA’dan DLSS 2 Desteğiyle Beş Yeni Oyun ve DLSS 3 Güncellemesi
NVIDIA’dan DLSS 2 Desteğiyle Beş Yeni Oyun
NVIDIA, son yaptığı duyuruyla birlikte beş yeni oyuna DLSS 2 desteği getirildiğini açıkladı. Ayrıca, Forza Horizon 5 oyunu da artık DLSS 3 desteği ile daha akıcı bir deneyim sunacak. Detaylar haberimizde yer alıyor.
DLSS Teknolojisiyle Genişleyen Oyun Kataloğu
DLSS teknolojisi ile desteklenen oyunların sayısı, popüler yapımlar olan Forza Horizon 5, Deceive Inc., Tchia, Gripper, Smalland: Survive the Wilds ve Last of Us Part I ile daha da genişliyor. Bu oyunlar, DLSS 2’nin sağladığı performans artırmalarından yararlanarak oyunculara daha kaliteli bir deneyim sunmayı hedefliyor.
Forza Horizon 5 DLSS 3 Desteğiyle Yenileniyor!
Forza Horizon 5 oyuncuları için heyecan verici bir gelişme var! Oyun, 8 Kasım 2022 tarihinden beri DLSS 2 desteğine sahipti ve RTX ekran kartı kullanan oyuncuların %84’ü bu özellik sayesinde oyunu daha akıcı bir şekilde oynuyor. Bugün yayınlanacak olan güncelleme ile birlikte, Forza Horizon 5 artık DLSS 3 ve NVIDIA Reflex desteği ile beraber geliyor. DLSS 3 teknolojisi, GeForce RTX 40 Serisi GPU’ları kullanan oyuncuların, tüm grafik ayarlarını en üst seviyeye çıkardıklarında bile 4K 120 FPS performansını aşmalarını sağlıyor. Bu sayede, ışın izleme ve yapay zeka destekli performans iyileştirmeleri ile Forza Horizon 5 deneyimi daha da kusursuz hale geliyor.
DLSS Oyun Listesine Beş Yeni Oyun Eklendi
Unreal ve Unity için mevcut olan DLSS 2 eklentileri sayesinde, geliştiriciler bu özelliği oyunlarına hızlı bir şekilde entegre edebiliyor. NVIDIA’nın Geliştirici web sayfasından erişilebilen entegrasyon belgeleri ile DLSS 2, milyonlarca GeForce RTX oyuncusuna üstün bir oyun deneyimi sunuyor. Bu entegrasyon kolaylığı, geliştiricilerin DLSS 2’yi oyunlarına dahil etmelerini teşvik ediyor. Aşağıda en yeni DLSS 2 destekli oyunlar yer alıyor:
- Deceive Inc. – DLSS 2 ile oynanmaya hazır
- Tchia – DLSS 2 ile oynanmaya hazır
- Smalland: Survive the Wilds – 29 Mart’ta DLSS 2 ile erken erişime açılıyor
- Last of Us Part 1 – 28 Mart’ta DLSS 2 desteğiyle piyasaya çıkıyor
- Gripper – 29 Mart’ta DLSS 2 güncellemesine kavuşuyor
DLSS Frame Generation Artık Tüm Geliştiriciler İçin Mevcut
NVIDIA, geçtiğimiz hafta GDC’de yaptığı açıklamada, geliştiricilerin oyunlarına DLSS Frame Generation özelliğini entegre edebileceklerini duyurdu. Bu teknoloji, daha fazla geliştiricinin kare hızını artıran DLSS Frame Generation’ı benimsemesine olanak tanıyor. DLSS Frame Generation, süper çözünürlük teknolojilerinin 3D oyunlara ve uygulamalara entegrasyonunu kolaylaştıran, açık kaynaklı ve satıcılar arası bir framework olan NVIDIA Streamline aracılığıyla erişilebiliyor.
NVIDIA ICAT ile Görüntü Kalitesi Analizleri Daha Kolay
NVIDIA Görüntü Karşılaştırma ve Analiz Aracı (ICAT), ekran görüntüleri ve videolar arasındaki görüntü kalitesinin hızlı bir şekilde analiz edilmesine olanak tanıyor. Bu araç, Windows işletim sistemine sahip her türlü bilgisayarda çalışabiliyor ve basın mensuplarının görüntü kalitesi analizi yaparken doğru ayarları belirlemesine yardımcı oluyor. Son güncelleme ile birlikte artık HEVC formatındaki videolar karşılaştırmalarda kullanılabiliyor ve analizin video dosyası olarak dışa aktarılması sağlanıyor. NVIDIA ICAT, kullanıcıların 4 adede kadar ekran görüntüsünü veya videoyu yan yana kaydırmalarını ve piksel derinliğinde gözlemler yapmalarını sağlayan bir karşılaştırma aracı olarak işlev görüyor. Karşılaştırmalar, uzamsal ve zamansal olarak hizalanabiliyor, böylece farklılıkların incelenmesi daha kolay hale geliyor.