Redfall’ın Geliştirilme Süreci ve Arkane Austin’in Zorlukları
Redfall ve Arkane Austin’in Zorlu Süreci
Meğerse Redfall, Arkane Austin stüdyosunu oldukça karanlık bir döneme sokmuş. Bloomberg sitesinden Jason Schreier tarafından yayınlanan rapor, yaşanan olayları gün yüzüne çıkarttı. Arkane Austin tarafından geliştirilen Redfall, 2023 yılının en büyük hayal kırıklıklarından biri olarak kayıtlara geçti. Bu durum, stüdyonun geçmişte bizlere sunduğu kaliteli oyunların gölgesinde kalmasına neden oldu ve hiç şüphe yok ki bu oyun, Arkane Austin’in tarihine kara bir leke olarak geçecek.
Her başarısız oyunun arkasında nelerin yaşandığını merak ederiz ve bu süreçler genellikle zamanla açığa çıkar. Yakın bir dönemde, Jason Schreier’ın başını çektiği Bloomberg ekibi, oyunun geliştirilmesi sırasında görev almış bir düzineden fazla geliştirici ile görüşerek önemli bilgilere ulaştı. Bu araştırma, Redfall ile ilgili yaşanan karmaşayı da gözler önüne serdi.
Redfall Arkane Austin Stüdyosunda Kıyameti Kopartmış
Raporun detaylarına göre, Redfall’ın geliştirilme aşamasında yetersiz yönlendirme, aşırı kaynak kullanımı ve sık kadro değişiklikleri yaşanmış. Sonuç olarak, karşımıza büyük bütçeli bir oyun çıkmasına rağmen, kalite ve beklentiler arasında büyük bir uçurum oluşmuş. Redfall, 2018 yılında stüdyoya çok oyunculu bir oyun olarak tanıtılmış ve geliştirilmesine de bu bağlamda başlanmış. Ancak geliştirmeye geçmeden önce, böyle bir projede yer almak istemeyen çok sayıda geliştirici Arkane Austin ile yollarını ayırmış. Bu durum, ekibin sayısının ciddi şekilde azalmasına neden olmuş.
Bunun yanı sıra, Bethesda Softworks şirketinin dış kaynak desteği de beklenen seviyede olmamış. Redfall’ın geliştirilmesi tamamlandıktan sonra, projede çalışan birçok geliştirici stüdyoyu terk etmiş. Ayrılanların yerine yeni geliştiriciler bulma süreci de oldukça sancılı geçmiş. Uygun adaylar bulmakta zorlanan stüdyo, sunduğu maaşların da beklentilerin altında kalmasından dolayı ciddi bir sıkıntı yaşadı. Bu durumun en büyük nedeni, potansiyel geliştiricilerin tek oyunculu ve simülasyon türündeki projelerde çalışmak istemeleriymiş.
Arkane Austin bu karanlık dönemden geçerken, ZeniMax Media’nın Microsoft tarafından satın alınması, stüdyoda bir umut ışığı olarak görülmüş. Projenin iptal edilmesi ya da baştan itibaren tek oyunculu bir oyun olarak geliştirilmesi beklentileri doğmuş. Ancak, gördüğünüz gibi sonuçlar pek iç açıcı değil; şu anda Redfall’ın olması gereken noktaya gelebilmesi için çaba gösterilmeye devam ediliyor.