The Last of Us Çok Oyunculu Projesi İptal Edildi
Çok Oyunculu The Last of Us İptal Edildi: Naughty Dog, Tek Oyunculu Oyunlara Odaklanacak
Güne beklenmedik bir haber ile başladık. Yıllardır üzerinde çalışılan ve The Last of Us Part 2 oyunundan ayrı olarak yayınlanması planlanan çok oyunculu The Last of Us projesi iptal edildi. Peki bu iptal kararının arkasında hangi nedenler yatıyor? Detaylar haberimizin devamında.
Hatırlayacağınız üzere, geçtiğimiz aylarda çok oyunculu The Last of Us’ın iptal edildiğine dair bazı iddialar ortaya atılmıştı. Özellikle The Tipster adlı X kullanıcısı, projenin iptal edildiğini ve geliştirici ekibin en iyi unsurlarını The Last of Us Part 3’e entegre etmek için yollar aradığını paylaşmıştı. İptal kararının gerekçesi olarak, beklenen çıkışı gerçekleştirememenin stüdyonun imajına zarar verebileceği endişesi öne sürülmüştü. Ancak bu iddia, proje yönetmeni Vinit Agarwal tarafından yalanlanmıştı. Şimdi ise Naughty Dog’un yaptığı resmi duyuru ile çok oyunculu The Last of Us’ın iptal edildiği kesinleşti.
Stüdyonun resmi sayfası üzerinden yapılan duyuruda şu ifadelere yer verildi:
“Birçoğunuzun The Last of Us Online adını verdiğimiz proje hakkında haber beklediğinin farkındayız. Bunu söylemenin kolay bir yolu yok: O oyunu geliştirmeyi durdurmak için inanılmaz zor bir karar verdik. Bu haberin, bilhassa büyük işler peşinde koştuğumuz çok oyunculu oyunumuzu gayretle takip eden özel The Last of Us Factions topluluğu için zor olduğunu biliyoruz. Sizlere sunmak için sabırsızlandığımız için biz de stüdyoda yıkıldık. Bu karara nasıl vardığımızın geri planını sizinle paylaşmak istedik.
Çok oyunculu ekibimiz The Last of Us Part II üzerinde çalıştığımızdan bu yana geliştirme öncesi safhadaydı – eşsiz ve muazzam bir potansiyeli olduğunu hissettiğimiz bir deneyim yaratıyordu. Bu süre boyunca The Last of Us Online için konsepti öteledi, vizyonları kristalize hale geldi, oynanış daha fazla rafine ve tatmin edici olmaya başladı ve gittiğimiz yön üzerinde coşkuluyduk. Tam üretim aşamasına geçerken, büyük amacımızın kapsamı netleşti. The Last of Us Online’ı yayınlamak ve desteklemek için stüdyomuzun tüm kaynaklarını önümüzdeki yıllarda çıkış sonrası içeriği desteklemek için kullanmanın, gelecekteki tek oyunculu oyunlarımızın geliştirmesini ciddi olarak etkileyeceğini fark ettik.
Bu yüzden, önümüzde iki yol vardı: yalnızca canlı servis oyunları stüdyosu olacaktık veya Naughty Dog mirasını tanımlayan tek oyunculu hikaye anlatımlı oyunlara odaklanmaya devam edecektik. Bu projede payı olan herkesle son derece gurur duyuyoruz. Teknolojide bu oyundan öğrendiklerimiz ve yatırımlarımız projelerimizi geliştiriş şeklimize aktarılacak ve stüdyo olarak gittiğimiz yönde paha biçilemez olacak. Naughty Dog çatısı altında üzerinde çalıştığımız birden fazla iddialı yeni tek oyunculu oyunumuz var ve hazır olduğumuz sırada neyin olduğu hakkında daha fazla şey paylaşmak için sabırsızlanıyoruz. O zamana kadar, yıllar içerisindeki desteği için topluluğumuza inanılmaz derecede minnettarız.”
Bildiğiniz gibi daha önce sizinle paylaştığımız haberlerde de bahsettiğimiz üzere, PlayStation Studios ailesinin bir parçası olan Bungie stüdyosu oyunu gözden geçirmiş ve canlı servis olarak başarılı olma konusunda sıkıntılar yaşayacağına kanaat getirmişti. Bunun ardından ekip küçülmeye gitmiş ve projeden çıkarılan geliştiriciler de stüdyonun üzerinde çalıştığı diğer projelere kaydırılmıştı. Geçtiğimiz hafta içerisinde ise çok oyunculu The Last of Us oyunu üzerinde çalışan baş parasallaştırma tasarımcısının ve yaklaşık yirmi beş geliştiricinin de Amerika merkezli stüdyodan ayrıldığına dair raporlar ortaya çıkmıştı.