Unity’nin Yeni Fiyatlandırma Politikasındaki Değişiklikler
Unity’nin Yeni Fiyatlandırma Politikasında Değişiklikler
Gelen yoğun tepkilerin ardından, Unity yeni fiyatlandırma politikası ile ilgili önemli bir açıklama yaptı. Geliştiricilerin bu yeni yaklaşımı nasıl karşılayacağını birlikte göreceğiz. Detaylar haberimizde.
Son haftalarda Unity için oldukça zorlu günler yaşandı. Şirket, yeni fiyatlandırma politikası doğrultusunda büyük bir tepkiyle karşılaştı. Özellikle, kimliği belirsiz kişiler tarafından yapılan ölüm tehditleri sonucunda, iki ofis güvenlik gerekçesiyle kapatıldı ve üst düzey yönetici toplantısı da iptal edildi. Ancak, gelen tepkilerin ardından şirket, geri adım atarak bu politikaların farklı bir biçimde güncelleneceğini duyurdu.
Kısa bir süre önce, Unity yeni fiyatlandırma politikası hakkında yeni bir açıklama yapıldı. Unity Yeni Fiyatlandırma Politikası Nasıl İşleyecek?
- Topluluğa açık bir şekilde paylaşılan mektupta, Unity Personal ve Unity Plus kullanılarak geliştirilen oyunlar için planlanan 100.000 dolar yerine 200.000 dolar olan yeni Runtime Fee (Çalıştırma Ücreti) kaldırılacak.
- Ayrıca, oyunların başlangıç ekranlarındaki ‘Made with Unity’ (Unity ile Yapıldı) logosu da artık kaldırılacak.
- Bu değişiklikler, Unity Pro ve Unity Enterprise kullanıcılarını kapsamayacak; ancak geçmişte yayınlanmış oyunların bu yeni politikalardan etkilenmeyeceği belirtiliyor.
Yani, motorun yeni LTS (Uzun Süreli Destek) versiyonu ile geliştirilen veya bu versiyona güncellenen ve 2024 yılında piyasaya sürülecek oyunlar için Çalıştırma Ücreti ödemek zorunlu olacak. Unity, yeni LTS sürümüyle çalışan ve iki önemli eşiği geçen geliştiricilerin, kendileri tarafından bildirilen aylık ilk etkileşimlere dayalı bir Çalıştırma Süresi ücreti ödemek ya da bir oyunun bildirilen aylık tutarının %2,5’ine eşdeğer bir ücret ödemek arasında bir seçim yapabileceklerini belirtti. “Nihayetinde ikisinden daha az olanıyla ücretlendirileceksiniz.” ifadesiyle yeni sistemin esnekliğini vurguladı.